Prima pagină » Proiecte europene » Jeunnes acteurs

Jeunnes acteurs

Proiectul bilateral Comenius „Jeunes acteurs, jeunes cinéastes”

În perioada 2012/2014 se va desfăşura activitatea unui proiect bilateral în care partener este INSTITUTO DE ENSEÑANZA SECUNDARIA INGENIO, SPANIA (Insulele Canare).

În conceperea cestui proiect am pornit de la ideea că şcoala, spaţiu al dobândirii de cunoştinţe, al valorizării aptitudinilor, al practicii sociale, trebuie să răspundă, de asemenea, aşteptărilor, nevoilor cognitive si spirituale ale elevilor. Curriculum-ul este conceput pentru a atinge aceste obiective, cu toate acestea elevii noştri îşi doresc o mai mare flexibilitate şi diversitate a activităţilor pentru dezvoltarea competenţelor lor şi a creativităţii.

jac-1 În didactica modernă suporturile de predare au un rol important. Printre acestea filmul este unul dintre cele mai complexe prin impactul său remarcabil ca un declanşator de reflecţie, emoţie. Să aducem cinematograful în clasă înseamnă să oferim elevilor o sursă de valori, sensuri şi comportamente.

Acest proiect propune iniţierea participanţilor la ateliere de analiză şi creaţie cinematografică valorizând abilităţile lor, creativitatea, interesele formative, sensibilitatea artistică, motivaţia lor în procesul de învăţare a limbii franceze în context interdisciplinar. Vor fi utilizate în scop creativ competenţe lingvistice, artistice şi digitale.

Începând cu exploatarea didactică a filmelor franceze sau francofone, continuând cu producţia de dosare tematice privind istoria şi evoluţia cinematografiei naţionale ale celor două instituţii partenere, crearea unui dicţionar trilingv de termeni specifici cinematografiei, alt dosar privind tineretul ca subiect de film, proiectul se va încheia prin aventura comună a echipelor partenere în crearea unui film inspirat de viața lor de zi cu zi. Produsele vor fi publicate pe site-ul proiectului, spaţiu de comunicare şi diseminare a experienţei didactice.

Proiectul propune:

  • Dezvoltarea abilităţilor de comunicare ale elevilor;
  • Îmbunătăţirea competenţelor lingvistice şi a capacităţii de a le utiliza creativ în context oral şi scris, în funcţie de Cadrul european comun de referinţă;
  • Motivarea elevilor în expresia personala prin conceperea de produse scrise sau orale;
  • Dezvoltarea gândirii critice şi a reflecţiei în ceea ce priveşte operele cinematografice;
  • Consolidarea strategiilor de instruire, a valorii lor formative şi educaţionale;
  • Conceperea de conţinuturi tematice interesante şi motivante, capabile de interdisciplinaritate;
  • Alternarea metodelor de învăţare a limbilor străine cu cele ludice, pentru stimularea motivaţiei pentru învăţare;
  • Responsabilizarea elevilor cu privire la sarcinile individuale distribuite în grupuri de lucru;
  • Dezvoltarea unei culturi a ospitalităţii.

jac-2Echipele vor realiza aceste obiective printr-o abordare progresivă, de la exploatarea de filme la producţia unui film. Activităţile vor viza metodele de exploatare a filmului ca suport didactic complex, vocabularul cinematografiei, panorama filmului românesc şi spaniol, precum şi prezenţa temei adolescenţei în cinema. Ca abordare va fi aplicată analiza critică în viziune interdisciplinara a unor filme, cercetarea şi documentarea pentru dosarele tematic şi vocabular. Realizarea filmului va fi precedată de selecţia participanţilor în funcţie de domeniile lor de competenţe artistice, tehnice (scenariu, film, imagine şi de procesare a imaginii). Se vor organiza ateliere de formare cu experţi în domeniu.

Parteneriatul, activităţile şi produsele vor fi incluse în site-ul http://jac.standeduqual.ro, suport al proiectului, dar şi instrument pentru diseminare, şi comunicare pe forum.

În ceea ce priveşte mobilităţile transnaţionale, două evenimente sunt în jurnalul proiectului în acest an şcolar. În perioada 3-4 decembrie 2012 a avut loc o primă reuniune de lucru a coordonatorilor în Spania. Împreună cu d-na prof. dr. Aurelia Cotoşman, directorul colegiului nostru, am vizitat şcoala parteneră, am avut discuţii cu conducerea şcolii pe teme manageriale, am instruit echipa de proiect a partenerilor, am avut reuniuni de lucru cu elevii şi părinţii, am stabilit planul activităţilor de proiect.

În luna iunie se va realiza primul schimb de elevi: 20 de elevi şi 4 profesori spanioli vor fi oaspeţii şi colegii noştri două săptămâni. Ei vor participa la ore, la activităţi şi vor fi găzduiţi în familii ale elevilor noştri sau la internat. Venirea lor este precedată de cursuri de învăţare a limbii române. Cele două echipe de proiect vor avea şi activităţi legate de produsele proiectului (scrierea dicţionarului, a dosarelor tematice, ateliere de formare în domeniul cinematografic, întâlniri cu regizori, actori). În anul şcolar următor se va organiza al doilea schimb de elevi, 20 de elevi şi 4 profesori români vor cunoaşte viaţa şi mediul şcolar spaniol şi vor lucra la realizarea filmului.

Toate informaţiile despre aceste acţiuni europene le găsiţi pe cele două site-uri ale proiectelor. Vă aşteptăm în echipa noastră! Această experienţă poate fi un punct forte în parcursul vostru profesional şi personal!

prof. Mihaila Ciobanu


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: