AdoRev

Aventura unei reviste pentru adolescenţi

Proiectul multilateral Comenius « ADOREV: LA REVUE DES ADOLESCENTS » reuneşte 8 parteneri:

1.   Colegiul Naţional „Ion Minulescu”, coordonator prof. CIOBANU MIHAILA
2.   Kocatepe Mimar Kemal Anatolian High School, Ankara, Turcia
3.   Orkdal Vidaregaande Skole, Orkanger, Norvegia
4.   I.S.I.S. „Del Rosso – da Verrazzano”, Porto Santo Stefano, Italia
5.   I.E.S Pedro Simon Abril, Alcaraz, Spania
6.   Istituto d’Istruzione Superiore „Vincenzo Capirola”, Leno (BS), Italia
7.   Szent-Gyorgy Albert Álatalanos Iskola És Gimnazium, Budapest, Ungaria
8.   Fredrika Bremerymnasiet, Haninge, Suedia

Acest proiect propune o alternativă de presă pentru adolescenţi, concepută chiar de ei, instrument de promovare a culturii, a competentelor lingvistice si informatice, un suport didactic, distractiv şi interactiv, un mijloc de socializare, în beneficiul nevoii lor de cunoaştere, exprimare şi dezvoltare personală.

La fiecare două luni, partenerii vor realiza o revistă axată pe interesele cititorilor, cu secţiuni referitoare la viața şcolară, ştiinţă, cultură, artă, carieră, viaţă socială, relaţii interumane, muzică, călătorie, însoţite de fotografii şi desene.

Redactori sau cititori de articole, tinerii se vor documenta, vor analiza informaţii, le vor sintetiza, reflectând asupra problemelor sau subiectelor de interes general. Ei vor putea astfel exersa competentele lingvistice şi digitale, creativitatea, spiritul de iniţiativă, competenţele sociale şi civice.

Un site web http://adorev.standeduqual.ro oferă informaţii despre proiect, spaţiu pentru reviste, un forum pentru schimbul de idei şi experienţe de viață pentru elevi şi profesori, un spaţiu didactic.

Proiectul a fost conceput pentru a răspunde unor obiective concrete:

  • Dezvoltarea interesului pentru lectură, exprimare personală şi schimb de idei;
  • Sprijinirea adolescenţi să înţeleagă mai bine lumea şi propria personalitate;
  • Încurajarea interesului pentru patrimoniului ştiinţific şi artistic, naţional şi european;
  • Îmbunătăţirea competentelor lingvistice, logice, relaţionale, sociale şi emoţionale;
  • Dezvoltarea abilităţilor de viaţă într-o societate tehnologică in calitate de utilizator autonom şi critic al surselor de informare;
  • Promovarea încrederii în sine, în propriile capacităţi, în raţionamentul autonom;
  • Creşterea responsabilităţii pentru viaţa lor, opiniile lor, armonizarea acţiunii personale cu cea colectivă;
  • Dezvoltarea tehnicilor de elaborare şi realizare de proiecte individuale şi de grup;
  • Dezvoltarea solidarităţii şi abilităţii de cooperare, de lucru în echipă;
  • Dezvoltarea competenţelor transversale pentru a depăşi complexitatea problemelor;
  • Antrenarea spiritului de iniţiativă şi a perseverenţei în realizarea unui obiectiv.

Proiectul presupune şi mobilităţi transnaţionale prin participări la reuniuni de proiect. Până în prezent s-au organizat patru reuniuni de proiect.

adorev-4

La reuniunea de proiect din Alcazar, Spania, din 15 – 19 octombrie 2012 au participat 3 profesori şi 4 elevi din şcoala noastră. Fiind prima întâlnire a echipelor, ea a avut obiective organizaţionale şi tehnice: comunicarea şi cunoaşterea directă a coordonatorilor, a echipelor şi a de contextelor educaţionale naţionale, stabilirea structurii revistei, a temelor, propuneri de design al site-ului, al revistei, logo-uri. Fiecare echipă şi-a prezentat şcoala, sistemul de educaţie, activităţile derulate până la acea dată. Au fost analizate reviste pentru adolescenţi, aduse de fiecare echipa, s-au propus temele pentru primele numere ale revistei, au fost analizate logo-urile şi posterele realizate de fiecare echipă.

adorev-1Se cuvine să evidenţiem comportamentul şi contribuţia elevilor noştri în derularea acestei reuniuni: Badea Victor (a X-a D), Borcan Dumitru Marius (a X-a B), Deliu Florina şi Băjan Alina (a X-a J).

Al doilea eveniment transnaţional a avut loc la Budapesta, Ungaria în perioada 7-13 decembrie 2012. Echipa noastră a fost reprezentată de 2 profesori și 5 eleve, din care două au fost găzduite în familii. Programul realizat a marcat un progres imens în derularea proiectului prin câteva activităţi : cunoaşterea unor aspecte importante din viața instituţiei gazdă ( balul elevilor din clasele terminale, asistenţă la ore, spectacol muzical al elevilor ungari, sistemul informatic de notare şi evidenţă), modalităţi de proiectare, organizare şi evaluare de activităţi turistice (vizita cu ghid a Parlamentului ungar şi a Budapestei), realizarea în echipe multinaţionale de postere, fotografii şi articole pentru revistă, învăţarea de cântece şi dansuri, vizita la sediul editurii Ringier, cel mai mare editor de publicaţii din Ungaria.

adorev-3Merită menţionate cele cinci eleve care au fost sufletul acestei reuniuni, alături de colegele lor din Ungaria : Enache Adela, Epuran Oana Cristina (a XII-a H), Bidică Ionela (a X-a J), Miu Andreea Mihaela (a X-a D), Costea Ștefania Lucia (a XI-a A).

Următoarele reuniuni din acest an au avut loc în Italia, la Leno ( 4-9 martie 2013), şi în Norvegia (12-16 mai 2013).

Vă aşteptăm pe site-ul proiectului pentru a cunoaşte toate detaliile activităţilor, pentru a citi şi evalua revistele, pentru a dezbate subiectele de pe forum, pentru a vă include în echipa noastră de proiect!


1 comentariu

  1. La lecture est probablement la meilleure de nous aide dans la vie. Fait à éclairer l’esprit humain et de se réchauffer l’âme, le livre est le transporteur au cours des millénaires de la connaissance humaine et de la sagesse, un objet de la culture, à la fois important dans tous les domaines de la littérature, l’art, la science, la technique.
    Le livre est un univers magique dans lequel de grands rêveurs de l’humanité ont transmis leurs pensées et leurs sentiments liés à la dot.
    Le livre est un monde en attente.
    Lorsqu’il est ouvert, son esprit vit sorts de livres de lecture et de commencer à vivre.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: